Followers

Monday, November 15, 2010

Danial and his viral fever

Cam panas je badan die..detik aku dalam hati. tapi takkan demam kut sebab dia aktif je. Malam tu pun Sabtu 6 November 2010 , kami semua pergi rumah Opah. saja saja la pegi jalan. Siangnye kami berjalan pergi Carrefour. Maklumlah cuti panjang. Nak balik kampung pun tak sempat dah.

Pagi Ahad 7 Nov 2010 pukul 3 pagi aku rasa badan Danial panas. Terus bagi dia ubat demam. Petang Ahad tu pun tak baik baik jugak. Malam hari Ahad tu bawak dia pergi klinik sebab Danial asyik nangis dan merengek je. Perut dia macam keras. kembung agaknya. Lagipun Danial tak nak tidur dari siang. opah pulak hari tu pergi Tapah dengan Mak Utih. Nak suruh Opah buat tetegur untuk Danial.

Ahad malam dalam pukul 10.00 malam Opah pun sampai. Buat la tetegur. Menjadi pulak tu. Lepas buat tu baru Danial boleh tidur. Sebelum tu badan dia panas sangat. suhu dalam 38.8 C. Aku lap badan dia dengan ais.

Hari Rabu demam Danial tak baik jugak. Aku pun bawak dia pergi hospital Pusrawi Jalan Tun Razak. Kena tahan wad. Rupa rupanya Danial kena ulser. Doktor kata ulser tu banyak sangat dah dalam mulut dia sampai keluar ke bibir mulut dia. Doktor kena bagi antibiotik. Ni la gambar2 Danial masa kat hospital tu. Sib  baik Danial warded 2 hari je. 10 hingga 11 Nov 2010. 12 nov tu dah discharge. Alhamdulillah....lega...(tak menarik betul kalau terpaksa habiskan weekend di hospital. Terima kasih Danial sebab cepat sembuh...)


Gambar ni masa Danial rasa dah okey sikit. Dah day 2. Air liurnye asyik meleleh je.



Danial kena Neb. Ada kahak disebabkan ulser tu. Yang tak menariknya kat sini Parents kena buat Neb tu sendiri kat anak Patutnya nurse yang buatkan...


Tengok ni..cian dia. Menangis teresak esak setiap kali nak buat neb. Aku bagi dia sekejap je. ubat yang tak habis tu aku buang supaya misi tak tau yang aku ngelat bagi neb. Lama nak buat wei kalau nak tunggu ubat tu habis....Aku pun jemu...


Danial masa kat hospital tido pun atas stroller. Tak nak tido atas katil. Sib baik bawa stroller. Tak lenguh tangan. Senang tolak dia jalan jalan..


Tengok tu...lentuk je...


Nampak cam syok je dia tido. Bukan lama mana pun. kejap kejap lagi bangun  lah tu..


Dah ada mood nak main.

No comments: