Followers

Tuesday, April 19, 2011

FUN Fair oh FUN Fair...18/4/2011

Sibuk sangat si Nabila ajak aku pergi Fun Fair tu. Dekat je dengan rumah. Tapi aku seram nak pergi situ sebab tengok alat alat permainannya macam tak selamat je. Kawan baiknya Nydia dan Najwa dah pergi malam sabtu lepas. Kesian pulak kat Nabila kalau tak pergi. Mesti dia sedih sebab kawan kawannya dapat pergi situ sedangkan dia tak diberi kesempatan. So malam tadi aku pun bawak la anak2 ku yang 3 orang tu pergi. Bila sampai je kat area fun fair tu, anak aku yang kecik tu punya la excited. Mulut dia tak putus putus panggil ibu sambil menunjuk nunjuk ke arah funfair tu. Mmm...seronoknya dia. budak kecik pun pandai excited kan apatah lagi anak2 yang 2 orang tu. Banyak jugak la sent duit pada malam tu. Hampir RM100 jugak. fuh..mahal giler token kat situ. bayangkan 1 token bersamaan rm2/-. 1 permainan memerlukan 2 token. Kalau dah 3-4 orang, dah berapa habis kat situ je. Tapi ye lah...budak budak mana tahu itu semua. Mereka hanya tau nak seronok je.....Dapat pahala kalau kita menggumbirakan anak2. Mudah mudah lepas ni rezeki bertambah lagi...




Lepas masuk rumah hantu naik tren ni pulak. Mulanya aku bawa Danial naik. Dah deme deme ni nampak nak naik jugak...1 orang  bersamaan 2 token (RM4/-. Cekik darah betul...)


Tadi budak ni dah hilang. Cuak dah aku. Rupa-rupanya dok termenung kat tepi motosikal tu. Kesian pulak kalau tak bagi naik. Moto pun nampak cam tak selamat je. Nak naik yang ni 1 orang 1 token (RM2/-. Kalau 2 orang RM4/- lar..)

Tak sabar ni nak tunggu motor tu pusing pusing. Macam takut pun ye jugak...


Penonton pun ada...


Nabila sibuk nak naik kete yang berla berlaga tu. Aku tak bagi sebab ianya bahaya. Lagi pun aku surh dia naik mainan yang boleh bawak Danial sekali. Kesian si tecik tu...Yang ni 1 orang bersamaan 1 token...mm...memang kaya la tokey fun fair tu...masa tuko duit tu menyampah pun ada tengok muka dia...geram sebab mahal sangat...padahal mainan mainan kat situ dah buruk buruk pun. Kalau la aku bawa anak anak ke Genting lagi haru..baik tak payah pergi....


Muka bosan je. ada la benda yang dia nak tapi tak dapat tu....

Kami spend masa kat situ tak lama pun. Bahaya kalau dudk lama lama  kat situ. Dalam pukul 10.00 kami pun blah dari situ. Dah sampai rumah kena buat sarapan pulak untuk anak anak besok. Anak aku yang no. 2 tu sibuk nak makan roti hotdog. Nabila pulak nak makan dan bawak bekal roti telur....Ada tak menu lain yang boleh dipertimbangkan dari 2 menu ni...Bosan sudah. Nak buat pancake  malas pulak nak bancuh. Tu menu untuk hari rabu pulak ye....


No comments: