Followers

Monday, April 4, 2011

NAGOYA Textiles - 3/4/2011

Hurm..tetiba je rasa cam nak tempah baju. So petang ahad tu lepas kenduri rumah cik Razak kat Sg Kertas, sempat aku ke Nagoya untuk  beli kain. Plannye nak buat jubah seluar. Selesa. Tapi nak tempah kat mana ek...





Sempat sopping 4 pasang untuk jubah seluar. Tapi yang sedihnya kain jalur2 kosong tak banyak pilihan. Habis mungkin. Selesai sopping kat Nagoya, kami pun beralih ke Gulatis. Mak aii..kain yang aku nak tu ada. Tapi RM21.90 se meter. So kalau 2 setengah meter dah berapa. Kainnya sama ja macam yang lepas lepas aku beli. Cuma ada cop GIVENCHI je. alah..apa ada pada nama. So tak jadi la beli.

Kami beralih pulak ke Kamdar. Kat Kamdar memang banyak kain kosong jalur jalur tu. Tapi warna yang nak matching dengan baju aku tak ada. Nak tak nak terpaksa la beli kain yg ada corak corak zig zag gitu. Zig zag pun zig zag lah. Terima kasih la pada Encik Somi ku yang sudi temankan aku ke mana saja yang aku nak pegi. Memang dia sporting gila. Sebut ja nak pi mana, memang dia sentiasa sudi temankan. Mungkin sebab aku sopping tak banyak kerenah. Asalkan  berkenan rembat ja. Tapi kalau dia yang sopping, Masya Allah..berjam jam tak selesai lagi.
Masa pergi Kamdar tu nampaknya harga lebih mahal dari Nagoya. Nagoya memang harga murah tapi kain tak banyak pilihan. Mulanya memang nak pegi Kamdar, tapi Encik Somiku kata Nagoya lagi byk pilihan. So den pun ikut yolah.. Bila dah sampai Kamdar baru dia tau. Ha tu la...



Mulanya nak bayar untuk kain kosong je. Tapi kat kaunter tu terpandang pulak kain yang cantik ni. Apa lagi..kaut la. 2 meter cukup la untuk buat baju saja. Kalau buat sepasang nanti orang kata pengantin pulak.


Mmmm..tak sabar betul nak tengok baju ni siap..

Balik dari Kamdar kami sempat singgah A&W. Encik Somi teringin nak makan coney dog dengan rut bir float. Dah kenyang balik rumah trus....

No comments: