Followers

Tuesday, June 21, 2011

Benar ke fakta Perempuan kalau shopping mesti beli lebih dari satu!!!

Hot Chat Pagi ni! AM Krew terima Email!!!!

"Luahan hati seorang LELAKI! Isteri saya ni tak pernah cukup dengan satu! Susu anak nak beli bertin-tin sekaligus... Bukannya tak boleh beli lagi! Beg tangan nak beli dua tiga! Aduhhh Tolong saya!!!"
Kah Kah Kah..kelakar la email ni kan. Itu pun nak komplen.
Bagus lah kalau beli susu anak bertin tin sekaligus. Senang. Tak payah nak pegi kedai dua tiga kali. Aku pun macam tu. Kalau beli barang baby beli sekali gus je. Pampers, susu, putting botol dan lain-lain. Especially kalau time sale tu. Sampai ada yang bertanya,”anak kembar ke..?” Sampai macam tu sekali. Aku senyum je walaupun tak de rezeki nak beranak kembar. Sekali shopping tu beratus ratus gak la yang keluar dari dompet buruk aku ni
(anak yang kata dompet aku  buruk..kesian ibu, dompet ibu dah buruk. Pada aku selagi boleh guna, guna je lah. Lagipun simpan kat dalam handbeg. Orang tak nampak pun. Macam macam corak dah kat dompet aku tu. Kena cat dll…)
Teringat kat suami aku yang ntah tengah  buat apa  kat rumah tu. Tengah exercise kut sebab sekarang ni memang dia tengah berusaha keras nak turunkan berat badannya yang mcm berdozer tu. Jangan marah  I  kutuk you ye saying. Nanti I belanja…
Suamiku ni memang pemurah. Kalau dia beli apa untuk dia, mesti aku pun dapat jugak. Contohnya perfume, telefon, jam tangan dan lain lain lagi. Berjenama pulak tu. Jenama hot and spot sume dia tau. Pendek kata apa yang dia  beli untuk dia, dia belikan jugak untuk aku. Setiap kali keluar dengan dia kalau ada yang berkenan tu mesti dia tanya nak beli, nak beli, nak beli. Sib baik la dapat isteri yang tak suka mengikis. Kalau tak kesian suami aku. Patut bersyukur tau dapat isteri macam ni.
Sebenarnya bukan pompuan je yang shopping tak cukup 1 barang. Lelaki pun sama je. Contoh terdekat ada depan mata. Kalau shopping tak hingat hingat. Pening aku dibuatnya. Sebenarnya nak je aku call Hotfm tu. Tapi tak sempat pulak sebab kat opis ni tak dapat Hotfm. Sedih sedih. Orang lelaki ni kalau musim beli kasut, beliiiii kasut je. Pantang nampak yang cantik. Kat rumah tu dah bersepah dah kasut. Sampai aku rasa nak buang je. Kalau musim beli cermin mata pulak, cermin mataaaaa je. Yang besar la yang kecik la....

Sebenarnya sama je kehendak lelaki dan perempuan ni kan. Tak semestinya perempuan yang suka shopping, lelaki pun ada yang GILA shopping jugak...Tepuk dada tanya iman....Renung renungkan dan selamat beramal....

 

No comments: