Followers

Tuesday, July 26, 2011

Nabila kena kacau kat sklh....

Adush. Mcm mcm hal la budak2 zaman sekarang ni. Hari ni aku terpaksa ambik emergency leave sebab nabila takut nak pegi sekolah. Semalam pun sama. Alkisahnya ada budak pompuan dok kacau dia kat sklh agama dan kebgsaan. Cekik dia, cubit dia, ambik duit dll. Aku rasakn budak tu jenis ganas kut. Ntah apa yg dia berkenan dengan anak aku dok kacau kacau pulak.
Smlm ptg 25/7/2011 jam 3.10 ptg aku pegi sklh nabila. Aku jumpa la budak tu time rehat. Aku cakap kat dia elok2 supaya tak kacau anak aku lagi lepas ni. Dia balik sklh ntah apa dia citer kat mak dia sampai mak dia tepon jam 8.30 mlm tu marah2 aku. Dia kata anak dia baik. Dia x prnh ajar anak dia buat mcm tu. Hr2 dia bagi anak dia duit dan dia x akn mintak duit org. Dia kata lagi ni hal budak budak. Jgn msk campur. Logik ke klw anak kita sampai dah tak nak pg sklh takkan kita nak berdiam diri. Bila kita ckp dgn dia pup dia trus letak tepon. Pastu nak tepon tepon lagi. Sorry la nak angkat.
Smlm mak budak tu hntr msg nk jumpa aku kt sklh. Fine. Jumpa la. Tgu petang nanti dia datang ke tak.

Citer terbaru ni. Tadi balik sklh agama aku cek hp anak aku. Budak pembuli tu hntr msg kt anak aku kata padan muka kau nabila. Tu la jahat sangat. Padan muka2. Ha3. Boleh ke camtu...nanti aku nk tunjuk msg tu kt cikgu. Tapi klw bapak dia dtg sekali mcm mn? Aku dah la sorang2. Bapak nabila ni pun satu. Sume benda nak suro kita settle. Dia lepas tangan sbb dia ada keje kat Kundang. Disaat saat kritikal mcm ni pun masih nak lepas tgn. Sbb tu aku selalu hangin dengan dia.

Hah ni baru blk dr sekolah. Tak puas ati betul ending citer nih. Cikgu kelas tu ntah hapa hapa. Tak dengar citer apa yg berlaku. Pemalas betul. Ambik mudah je perkara perkara mcm ni. Kita nak citer dia x nk dgr pulak.

Yg mak budak tu mcm bagus bagus je. Eii sakit ati betui. Bila aku tunjuk msg tu dia boleh ckp alah budak budak. Biasa la hantar msg gurau gurau. Ada ke. Still nak cover kesalahn anak dia tu. Tak tau la apa nak jd dgn anak dia bila besar nti.

Yg bapak budak tu ckp kita anggap je la benda ni settle. Hal budak budak. Hi...x kena kat batang idung dia boleh la dia ckp cmtu. Cuba anak dia pulak yang kena kacau.

Kesimpulannya aku mmg tak puas hati dengan apa yg berlaku hari ni. Tak puas hati dgn mak bapak budak tu dan tak puas hati dgn cikgu sekali. Sape yang ada pengalaman benda benda cmni ja yg paham. Yg x de pengalaman sekadar boleh cakap paham je la. Bukan paham yang hakiki.

2 comments:

Sazzuana Arshad said...

haish...kesiannyer nabila..mest dia rasa da xsuke g sekolah sbb ada org buli dia..
nowdays mak bapak nak back up anak membabi buta jer..tu yg anak2 jd naik kepala..sampai kita tunjuk buti pon still nak menangkan anak.
susah la mcm nih...kena ajar nabila keras..melawan bila diorang buat..xpon try mintak ngn pengetua..tukar kelas..

Ibu Lala said...

Kat sklh keb derang lain lain kelas. Tp budak tu selalu kacau time rehat. Mmg ganas pun bdk tu. Jenis tak dengar kata. Yang mak bapak pulak ikut je ckp anak. Sbb tu la anak jd mcm tu. Sejak smlm budak tu dh x brani nak call nabila. Sbb akk kata msg yg dia hntr tu akak nk simpan. Klw pape hal nk tunjuk ke ppd atau GB. Takut jugak la kut mak bapaknya. Dah anaknye yg jahat.