Followers

Friday, April 15, 2011

MACAM macam hari ni

Hah...tiba tiba je anak aku yang no 2 tu kejut. "Ibu, seluar abang ngah basah. Abang ngah nak tukar". Dalam hati ku apa lagi..sure kes kencing tilam punyer. Alamak...tu la..minum lagi air banyak banyak nak tido. Orang nak tido tak payah minum air dah...aku membebel...tapi aku cool kan aje hati ku ini sebab kalau aku naik angin nanti dia menangis lagi kuat. Dia tu sensitif sikit. Tak leh marah marah. Kena la control. Tengok jam di dinding dah pukul 6.05 minit. Aku pun terus bangun untuk pegi keje.

Teringat pulak semalam Danish nak kuih pau pedas tu. Tapi dah habis. So hari ni kena la pegi beli sebab dah janji semalam. Pukul 6:50 aku pun pegi dengan Danish untuk beli kuih tu. Sib baik banyak lagi kuih tu. Lepas beli kuih tu aku pun balik ke rumah untuk hantar Danish dan ambik Nabila untuk ke sekolah Agama. Nabila pulak nak makan roti goreng. Dia suruh beli roti jagung sekali. Tapi kat kedai roti gardenia putih tu dah habis. So aku beli roti butterscoth tu aje. Tak tau la dia nak ke tak sebab dia tu cerewet sikit orangnye. Aku kirim roti roti yang aku beli tu kat Nabila suruh dia bawa balik nanti.

Nak tahu tak. Sebenarnya minyak kete waktu tu dah tinggal 2 bar. Nampaknye kena la aku isikan minyak dulu. Antara Shell dengan Petronas, aku decided untuk isi minyak kat Petronas aje memandangkan aku selalu isi minyak petronas. Kalau nak isi kat shell senang sikit sebab memang aku lalu situ. Tapi nak jadi pengguna petronas setia (kononnye...sebenarnye takut nak tuko tuko minyak kete) aku sanggup patah balik ke stesen petronas yang terletak kat sri gombak tu. Kalau tak diisi nanti kehausan di tengah jalan pulak nanti. Ishh..lagi parah. Biar lah susah dulu pagi pagi ni walaupun aku tau aku dah lambat...Dah isi minyak..lega...baru boleh pegi keje.

On the way nak pegi keje jalan pulak jem...nak tak nak kena la redah jugak. Pukul 8.20 baru sampai kat tempat parking tu. Alhamdulillah ada parking. zrupp..trus aku parking kete dan  menapak ke opis...Sampai kat opis sungguh penat rasanya sebab macam macam perkara dan halangan terpaksa aku tempuh pagi ni...

Note : Masa aku bagi roti kat Nabila tadi sempat dia bagitau yang dia tak bawa buku. Aaah..pandai pandai la kakak. Takkan ibu nak patah balik ke rumah. Dah lambat dah ni. Nanti tak de parking. Aku bukan kesah aku lambat sampai opis. Tapi kisahkan kalau kalau tak de parking. Parking kat situ dah la very limited. Kena denda la tu nanti...

No comments: