Followers

Friday, May 27, 2011

Anak ceria keluarga bahagia...

Musim mengupdate blog telah bermula...

Pagi ni aku bekalkan Danish dengan nasi lemak je. Nabila tu memilih sangat. Kalau benda yang berkenan dia makan la. Kalau tak berkenan memang dia tak sentuh. Sebijik macam ayah dia.

Lega sikit  bila Danish kata dia nak bawak nasi lemak hari ni. Kalau tak tiap tiap hari aku bangun pagi untuk sediakan dia  makanan. Kuih bakar bijan la, wafle la, cekodok la, cucur udang la. Nasib baik la aku ni minat memasak dan anak anak mak aku jaga. Tak la kelam kabut nak siapkan anak untuk hantar ke rumah pengasuh.

Aku memang suka kalau anak anak  bawa bekal makanan yang aku masak. Hari hari kena pikir menu untuk anak anak bawa bekal. Minggu ni direct Danish bawak bekal dari rumah. Tak payah makan makanan yang disediakan kat sekolah. Mana taknya, kat sekolah tu kadang kadang makan  biskut je. Balik rumah dia komplen biskut tak sedap. Alternatifnya, aku kena la start memasak pagi pagi. Tapi tak pe, aku memang suka. Cume ketandusan idea je nak masak apa. Aku kena belajar buat macam macam kuih asalkan simple dan bahan bahannya senang nak dapat.


Kalau kawan kawan ada idea, kongsi kongsilah resepi ye.

No comments: